Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

is toneelles een goeie basis voor acteercarrière?

In de omgeving waar ik woon (Den Haag) vind ik voornamelijk toneelscholen ipv echt alleen acteerlessen. Bij toneel denk ik vaak een zang, dans en 'overdreven' acteren. Dus niet zoals in een film. Is het dam alsnog handig om toneelles te nemen als je de film richting op wilt ? Alvast bedankt !

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Acteurs met een opleiding hebben ook allemaal een toneel-/theater-achtergrond. Dus dat is zeker een goede basis.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Je kunt het beste naar de toneelschool gaan, van een acteur/actrice wordt verwacht dat hij of zij van alle markten thuis is . En ook buiten het beroep om toneel kan spelen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Het helpt wel om acteerlessen te nemen om wat losser te worden en je schroom opzij te zetten. Om succesvol acteur of actrice te worden heb je toch echt ook talent nodig en dat kun je niet leren. Zonder talent wordt je niet aangenomen op een toneelschool.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding