Hoe lang duurt het lord of de rings boek, de reisgenoten?

Toegevoegd na 1 uur:
eeuhm, ik bedoel hoe lang duurt het verhaal in totaal. Een jaar of een maand enz.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.8K
Kimath
12 jaar geleden
Ligt er aan hoe snel je kan lezen..

Het beste antwoord

Het tijdsbestek van het verhaal zelf is zo'n 19 jaar ongeveer. Het staat niet letterlijk in het boek hoelang de reis van Hobbiton naar Rivendell duurt, maar tussen de 111e verjaardag van Bilbo en het daadwerkelijke vertrek van Frodo zit 17 jaar. Dan plant Frodo in de zomer zijn reis, en daarna is het de reis zelf nog dus zo'n 19 á 20 jaar schat ik.

Gelukkig leest het wat sneller ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

goh, je ziet er wat bleekjes uit, iets onder de leden?

om te schrijven duurt het waarschijnlijk best lang, het drukken van het boek zal vlot gaan, en het lezen ligt aan je leestempo en of je het in 1 keer uit wil lezen.

zelf heb ik er 9 uur, 23 minuten en 48 seconden over gedaan. (wel in 3 etappes overigens) of je hier wat aan hebt weet ik niet. ik heb namelijk geen idee of ik een snelle lezer ben, een trage lezer, of hier tussenin.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
LOL+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vind je met die tijd in elk geval niet onder de trage lezers vallen ^_^ Ik stem zelfs voor dat jij een snelle lezer bent :P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
HAHA, ego strelend Rinke :) beiden bedankt voor het plusje :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ach, ik ben graag bij de tijd :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
LotR fan en dan niet die bleke acteur herkennen op het fotootje?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wie zegt dat ik fan ben?
en wie zegt dat niet ik iets niet herken, maar dat jij misschien diegene bent die iets niet herkent?
Dat ligt geheel en al aan het tempo,waarmee je het leest, dat kan voor sommigen lang en voor anderen kort zijn, Het ligt ook aan de mate,waardoor je er door gegrepen bent.
Je kunt dus niet vragen hoe lang een boek duurt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je kan het wel vrágen...... :) +1
Dat is onzeker maar als je de kinderen van hurin hebt gelezen daar zit een soort tijd indeling in weet je zo een beetje hoelang de reisgenten duurt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Reisgenten doh!!!!! Reisgenoten natuurlijk
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
rustig rustig.... je miste alleen maar even de 'o'. niets aan het handje :)