Hoe lang duurt het lord of de rings boek, de reisgenoten?

Toegevoegd na 1 uur:
eeuhm, ik bedoel hoe lang duurt het verhaal in totaal. Een jaar of een maand enz.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Het tijdsbestek van het verhaal zelf is zo'n 19 jaar ongeveer. Het staat niet letterlijk in het boek hoelang de reis van Hobbiton naar Rivendell duurt, maar tussen de 111e verjaardag van Bilbo en het daadwerkelijke vertrek van Frodo zit 17 jaar. Dan plant Frodo in de zomer zijn reis, en daarna is het de reis zelf nog dus zo'n 19 á 20 jaar schat ik. Gelukkig leest het wat sneller ;)

Bronnen:
http://en.wikipedia.org/wiki/The_Fellowshi...

goh, je ziet er wat bleekjes uit, iets onder de leden? om te schrijven duurt het waarschijnlijk best lang, het drukken van het boek zal vlot gaan, en het lezen ligt aan je leestempo en of je het in 1 keer uit wil lezen. zelf heb ik er 9 uur, 23 minuten en 48 seconden over gedaan. (wel in 3 etappes overigens) of je hier wat aan hebt weet ik niet. ik heb namelijk geen idee of ik een snelle lezer ben, een trage lezer, of hier tussenin.

Dat ligt geheel en al aan het tempo,waarmee je het leest, dat kan voor sommigen lang en voor anderen kort zijn, Het ligt ook aan de mate,waardoor je er door gegrepen bent. Je kunt dus niet vragen hoe lang een boek duurt.

Dat is onzeker maar als je de kinderen van hurin hebt gelezen daar zit een soort tijd indeling in weet je zo een beetje hoelang de reisgenten duurt

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100