Hoelang wordt er aan een Pixar-film gewerkt?

En ze maken toch ook meerdere tegelijk?

3 jaar geleden
1.6K
Griffin
3 jaar geleden
Jaren wordt er gewerkt aan zo'n film, op Internet moet je maar eens kijken of je 'The Pixar Story' ergens kunt kijken.
https://en.wikipedia.org/wiki/The_Pixar_Story#:~:text=The%20Pixar%20Story%2C%20directed%20by,network%20in%20the%20United%20States.
Mikaapje
3 jaar geleden
Wat bedoel je met jaren? Want de animatie is toch wel echt van “nu” kwa hoe mooi het is en de detail en de scherpte etc, en bedankt voor die link :)
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Jaren lang
Griffin
3 jaar geleden
Nou, met jaren bedoel ik meer dan één jaar. Als je die docu ergens kunt kijken dan zie je dat ze meer dan drie maanden discussiëren over iets simpels als een neus. (Toy Story)
LeonardN
3 jaar geleden
@Mikaapje Ja, ze hebben vaak meer dan 1 films waaraan gewerkt wordt.
Men is niet vanaf dag 1 bezig met de animatie en modellen. Eerst zal men met een script komen en dan een storyboard. Dat team dat dat doet is niet het team dat de 3d-modellen maakt en vast weer een ander team die de modellen animeert. Zo werkt het met reguliere films vaak ook (als grofweg hetzelfde team twee films achter elkaar zou maken). Je hebt allerlei fases in het maken van een film. Het filmen van de film is maar een deel van de hele keten. Het team dat acteurs cast en het script schrijft zijn alweer "vrij" als de film werkelijk geschoten wordt. https://youngzine.org/news/technology/animated-movies-you-asked-pixar-answers#:~:text=%5BBruce%5D%20Pixar%20movies%20can%20take,about%206%20to%208%20months.
"The bulk of the production though, such as animation and lighting, only takes about 6 to 8 months."
vertaald:
"Het grot van de productie echter, zoals animatie en belichting neemt enkel 6-8 maanden in beslag."

Antwoorden (1)

Het voltooien van Pixar-films kan over het algemeen 4 tot 7 jaar duren.