Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is de titel van de engste horrorfilm?

Google gaf antwoord "verhuizen" maar vind er niets van terug, weet iemand de tittel van deze film?

tinus1969
8 maanden geleden
Als ik google, vind ik ‘Verhuizen’ of vergelijkbare titel, niet terug.
KleinDuimpje
8 maanden geleden
1. The Conjuring Dit is volgens ons de spannendste en engste horrorfilm. In 1971 verhuizen Roger en Carolyn met hun vijf kinderen naar een vervallen landhuis. Al snel komen ze erachter dat zich in het huis een duistere aanwezigheid bevindt. Een machtige en duivelse entiteit terroriseert het gezin. De familie zoekt hulp bij de wereldberoemde paranormale onderzoekers Ed en Lorraine Warren om de demonen te verjagen.
Amadea
8 maanden geleden
Dat is in het Nederlands vertaald "De bezwering". Waarom zou die film dan Verhuizen genoemd worden?
KleinDuimpje
8 maanden geleden
Je hebt gelijk qua vertaling. Toen ik zocht op engste horrorfilms verhuizen, kwam deze.
Vandaar als reactie. Nooit geschoten is altijd mis.
Amadea
8 maanden geleden
Misschien is men in de war met https://denachtvlinders.nl/top-5-verhuizen/, waarin het gaat om vijf spannende films waarin een verhuizing desastreuze gevolgen heeft.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
8 maanden geleden
Mijn persoonlijke mening: "Room 1408" is de engste horrorfilm die ik ooit gezien heb.
Cryofiel
8 maanden geleden
Waarschijnlikk niet de film die je bedoelt. Wel een originele, korte (9 minuten), spannende film: Moving Day https://www.kuriositas.com/2011/11/moving-day.html?m=1

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (1)

De originele titel van de film waar je naar verwijst, lijkt "Verhuizen" te zijn, maar dat zegt niet zoveel, want vaak worden films in andere landen met een andere titel uitgebracht.

Als je op zoek bent naar de engste film in Nederland, kunnen titels zoals "De Slag om de Schelde" of "Zwartwater" ook genoemd worden, maar dat hangt af van persoonlijke smaak.

Misschien kun je wat meer details over de film delen, zoals het verhaal of de personages?
Wie heeft de engste film ooit gezien, en wat was de titel? Deel jullie tips!
(Lees meer...)
8 maanden geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing