Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het beste antwoord

Welke films geschikt zijn voor een bepaalde leeftijdscategorie wordt bepaald door de kijkwijzer. Als daar 12 op staat dan kan de film aan een 13 jarige worden meegegeven. Staat daar 16 op, dan zou dat officieel niet mogen.

Als de videotheek dat toch doet kan je ze erop aanspreken.

Niet alle horror valt onder 16+.

Toegevoegd na 3 minuten:
In Amerika krijgen steeds meer Horrorfilms PG-13 als classificatie, wat betekent dat het voor 13 jaar en ouder wel geschikt is. In Nederland zijn er - dacht ik - best veel horrorfilms die de 16+ rating meekrijgen.

Toegevoegd na 3 minuten:
Zie kijkwijzer (bron) waar je op moet letten. Alle DVD's die je huurt hebben een kijkwijzer logo!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

niet als het horrorfilms voor mensen ouder dan 16 zijn. ten minste, dat zouden ze niet mogen doen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als ze voor 12 jaar en ouder zijn wel, maar de meeste horror films zijn wel 16 jaar en ouder, dus ik acht de kans klein. Maar als je als 16 jarige eruit zie, dan moet het wel lukken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
waar ik woon kan dat niet omdat de meeste voor 16+ zijn maar als je op een oudere broer lijkt dan kan je zijn id gebruiken
menv
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding