Waarom is in de film "Escape from Alcatraz" de naam van het personae Allen West veranderd?

De naam in de film is Charley Butts, terwijl zijn naam eigenlijk Allen West was.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.8K
Amadea
6 jaar geleden
Het was niet Allen West die werd neergezet, maar een gevangene wiens karakter wel op hem gebaseerd maar verder fictief was.

Antwoorden (1)

De film is gebaseerd op het boek 'Breaking The Rock'
Zeer waarschijnlijk vonden de filmmakers dat Allen West niet de credit verdiende voor deze legendarische ontsnapping. De film moest de sfeer ademen van een heroïsche poging tot ontsnapping, en Allen West zijn persoonlijkheid paste niet lekker in het script, het karakter is daarom totaal veranderd, en dan kun je daar niet meer de originele naam op plakken om authentiek te blijven. Allen West was volgens het boek ook een volslagen idioot die bijvoorbeeld dacht dat Al Capone ook nog steeds op het eiland opgesloten zat terwijl deze al jaren dood was.