Die worden uitgekozen bij zogenaamde 'castingbureaus'. Dit is een bureau waar je je kan opgeven om een acteur/actrice te worden. Soms is dit gratis, soms kost het geld. Je moet wel goed op de voorwaarden letten die ze hebben, want sommige castingbureaus willen een aantal percentage van het geld dat jij krijgt doordat je in een bepaalde film hebt gespeeld, de meeste hebben deze eis niet, maar toch zou ik daar goed naar gaan informeren. Als je je wilt inschrijven op zo'n castingbureau, moet je een portfolio heben. Als je een uitgebreide portfolio wilt met alles erop en eraan, kan dit wel oplopen tot 700 euro. Volgensmij zijn ze er ook wel goedkoper, moet je maar even naar informeren. Stel dat een regisseur dan een acteur zoekt, gaat hij naar een castingbureau en gaaat de profielen vergelijken om zo te achterhalen wie de beste persoon is voor die ene rol. Natuurlijk kan je ook zelf contact opnemen en soliciteren naar die ene rol.

Dit is allemaal geschreven naar ervan uitgaande dat jij acteur wilt worden. Stel dat je het niet wilt worden, dan gaat het er zo aan toe ;)

Ik heb nogwel eens nagedacht over om me in te schrijven in Amerika, want daar zijn tenslotte de grote beroede acteurs, maar vooral ook omdat ik vind dat ze daar leukere films maken. Maar dat is mijn mening ;)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zogenaamde = Zogenoemde !!

Andere antwoorden (1)

Er zijn bureaus waar ze "kaartenbakken" hebben met acteurs erin en daar staat net als bij een CV als je een baan zoekt en moet solliciteren, bij wat zo'n acteur allemaal kan. De kaartenbakken zullen wel in de computer zitten inmiddels :))
Ook moet je een auditie doen, laten zien wat je kan, een stukje toneelspelen.

Verder zijn er natuurlijk de hele bekende acteurs, de sterren, die al bekend zijn en die meestal op hun "staat van dienst" gekozen worden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
+nepotisme. dochter van, broer van, werkt beter dan hard werken. http://www.imdb.com/list/baoaOR7ATX0/