Naam van deze film ( kerstfilm)?

Dag allemaal,

De laatste tijd denk ik terug aan een film die ik als kind heb gezien. Ik ben inmiddels 20 jaar oud, en ik denk dat de film rond 2000 is gemaakt. De naam weet ik echter niet meer, het was Nederlands gesproken.
Het is een tekenfilm of een animatiefilm, dat gaat over kerstmis.
In de hoofdrol zitten 2 kinderen die een glazen bol ( waarin sneeuw zit) vinden in een winkel. Ze worden dan getransporteerd naar een andere wereld. Kerstmis kan niet doorgaan omdat het warmer wordt op de noordpool, hierdoor moeten de kinderen de glazen bol naar de kerstman brengen. Tijdens hun avontuur komen er verschillende sprookjes voorbij, zoals het sprookje met een groene boon die uiteindelijk een mega groene boom wordt. Volgens mij zit ook het sprookje van Hans en Grietje erin. Volgens mij worden ze ook steeds achterna gezeten door een soort van heks.
Ondertussen proberen rendieren op de noordpool er alles aan te doen om kerstmis door te laten gaan. Je ziet steeds stukjes van rendieren die proberen ‘’op te stijgen’’ doormiddel van een enorme skischans. Dit zonder resultaat, ze proberen allemaal manieren uit om de rendieren de lucht in te krijgen, via die schans.
Aan het einde van de film komen ze aan op de noordpool, ik kan me herinneren in een grote zaal. De zaal heeft 1 grote houten deur. Die eerst gebarricadeerd is.
Wie kan mij helpen om achter de naam van deze film te komen?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
3.9K

Antwoorden (1)

Dat is waarschijnlijk "Betoverende kerstsprookjes", waarin Alex en Heidi de elf van de kerstman redden en het samen met sprookjesfiguren (zoals Pinokkio, Assepoester en Sneeuwwitje) opnemen tegen een gemene speelgoedmaker op de Noordpool en een boze heks.
Amadea