Wat is er stereotyperisch aan de Twilight serie met de wolven roedel?

Het zijn een groepje jongens in de twilight serie. Ze zijn allemaal mensen die zich kunnen transformeren tot een wolf. Maar sommige mensen zeggen dat ze het stereotyperisch vinden (hiermee bedoelen ze zeker de personen die deelnemen in de roedel), maar wat is er nou precies stereotyprisch aan?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (1)

Je kan heel eenvoudig zien wat er stereotypisch is aan deze jongens: het zijn jonge, mooie, gespierde jongens die in de serie de helden of de redders zijn, de "good guys", hoewel er overigens ook een vrouw, Leah Clearwater, bij is. Wat er dus stereotypisch is aan deze jongens:

- jong
- mooi
- gespierd
- sterk
- krachtig
- moedig
- heldhaftig

Niet alle redders of helden zien er altijd zo uit, maar deze wel: hun lichamen zijn precies geschikt voor hun heldhaftige acties. Daarom kan men hun kenmerken stereotypisch noemen.
Antoni
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
En wat betreft hun nationaliteit? Waarschijnlijk zijn ze allemaal native-American. Ze zijn allemaal getint... Er zit geen spierwitte man ertussen. Kan je zoiets ook stereotypering noemen? of kan ik juist ook zeggen als ik iemand zie die er net zo uitziet als de wolfpack dan zeg ik direct dat ze native-Americans zijn.t terwijl diegene net zo goed dat helemaal niet is. Is dat ook een stereotyperende opmerking??