Ik zoek de naam van een film die zich in England of Ierland afspeelt, hoe heet de film?

Wie weet hoe deze film heet?

Speelt af in een grote stad, ik dacht London maar kan ook Dublin zijn.
Arthouse genre
Ik vermoed jaren 80/90

Beetje een uitzichtloze straatfilm, gaat over een man die geen huisvestiging heeft en overnacht bij een vriend, vervolgens met zijn vriendin slaapt en er dan wordt uitgeknikkerd na een ruzie, waardoor hij gaat zwerven/slenteren op straat. Hij ook probeert in een winkel te overnachten en in contact komt met de bewaker daar.

Hoofdpersponage: Blanke man, ergens rond de 30, kan ouder of jonger zijn.
Wat ondoordacht en egoïstisch, zoekt grenzen op, impulsief.
Film draait om dit personage.

7 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Hi, het is met grote waarschijnlijkheid de film 'Naked' van Mike Leigh
Groet, Michel
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Antoni
7 jaar geleden
Ja, het verhaal van de film uit jouw antwoord komt meer overeen met de beschrijving bij de vraag dan dat van de film uit mijn antwoord. Ik vermoed dat de vraagsteller de film uit jouw antwoord bedoelt. + 1 voor je antwoord!
amao
7 jaar geleden
Bingo! Dat is het. Thanks!

Andere antwoorden (1)

"Dakloos, oud, onstabiel; Don is een man met een sombere toekomst. Naarmate kerst dichterbij komt in de straten van Brighton, verdwijnt het fragiele leven langzaam uit de dakloze Don.", is de beschrijving van de film Motion, uit 2001, op deze website http://www.moviemeter.nl/film/54205.

Deze film speelt zich (dus) af in Brighton.

De film is geregisseerd door Thomas Clay.

Misschien bedoel je deze film?

Toegevoegd na 2 minuten:
Hier http://www.bfi.org.uk/films-tv-people/4ce2b8a87127e vind je een overzicht van de verschillende personages die in de film voorkomen.
Antoni
7 jaar geleden
amao
7 jaar geleden
De beschrijving komt wel overeen met wat ik in gedachten had. Dus ik vermoed dat dat het is. Ik zit me suf te googlen om een afbeelding of trailer te vinden over de film. Daardoor weet ik nog niet met zekerheid te zeggen of het daadwerkelijk deze film is. Maar ik heb nu in ieder geval een naam :) Bedankt!
Antoni
7 jaar geleden
Het antwoord van MiezBonz van zaterdag 24 september 2016, de film "Naked" van Mike Leigh uit 1993, is waarschijnlijk het juiste antwoord op je vraag. Het verhaal van die film lijkt meer op het verhaal uit de beschrijving bij je vraag dan het verhaal van de film uit mijn antwoord.