Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wanneer zegt Perkamentus deze zin: "It matters not what someone is born, but what they grow to be"?

De zin: "It matters not what someone is born, but what they grow to be."
Met wanneer bedoel ik zeg maar in welke scene of in welk hoofdstuk en waar ze het dan over hebben. Het komt uit Harry Potter en de vuurbeker. Ik heh het boek een paar jaar geleden gelezen en kwam gisteren die zin tegen.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De Vuurbeker, hoofdstuk 36. Het paginanummer zal in de Nederlandse versie afwijken van de Engelse, en je hebt inmiddels ook met verschillende drukken te maken,. Dus even zoeken, ergens in de tweede helft van het boek.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Hoofdstuk 36: De wegen scheiden zich
Chapter 36: The Parting Of The Ways

Perkamentus is daar in gesprek met Cornelis Droebel.
Hij wil Droebel er van overtuigen dat hij openbaarheid moet geven aan het feit dat Voldemort is terug gekeerd. En dat hij maatregelen gaat treffen om te voorkomen dat Voldemort meer bondgenoten krijgt.

Hij wil dat Droebel iemand naar de reuzen stuurt en ze hun vriendschap en vrijheid aanbied voordat Voldemort het doet. En hij wil dat Droebel de Dementors ontslaat, omdat deze meteen naar Voldemort zullen overlopen.

Droebel wil dat niet. Hij is bang dat de tovergemeenschap het niet zal accepteren als hij dat doet en dat daarmee zijn carrière beëindigd word.

"You are blinded," said Dumbledore, his voice rising now, the aura of power
around him palpable, his eyes blazing once more, "by the love of the office you
hold, Cornelius! You place too much importance, and you always have done, on
the so-called purity of blood! You fail to recognize that it matters not what
someone is born, but what they grow to be!"

Perkamentus beschuldigd Droebel ervan dat hij alleen maar kijkt naar puur bloed. Of hij daarmee alleen zuivere toverfamilies bedoeld of tovenaars in het algemeen weet ik niet 100% zeker, ik denk echt zuiver. Maar hij bedoeld in ieder geval dat Droebel neerkijkt op alle wezens behalve tovenaars.

http://englishlife.uz/wp-content/uploads/2014/04/J.-K.-Rowling-04-Harry-Potter-and-the-Goblet-of-Fire.pdf
(Lees meer...)
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt!

Andere antwoorden (1)

Hoofdstuk 36, pagina 708

"It matters not what someone is born, but what they grow to be.
Professor Dumbledore, Harry Potter and the Goblet of Fire (ch.36, p.708), by J.K. Rowling
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding