Wie is Oscar eigenlijk, van de Oscar-uitreikingen?

Ik neem aan dat het dat beeldje is dat de winnaars krijgen, maar op wie is dat gebaseerd?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Margot Herrick, bibliothecaresse en uiteindelijk directielid van de Academy - zo wil het verhaal - komt de eer toe de naam te hebben 'bedacht'. Ze liet zich ontvallen dat het mannetje als twee druppels water op haar oom Oscar leek. Sindsdien (1932) spreekt men van de Oscars. Een ander verhaal stelt dat Bette Davis haar Academy Award Oscar doopte, naar de tweede naam van haar eerste echtgenoot. Dat laatste bleek incorrect: twee jaar eerder werd al over de titel Oscar geschreven in een column.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goh wat een grappig verhaal. Dus het beeldje was in het begin eigenlijk naamloos? Maar stelt het dan nog iemand voor naar wiens beeld het gemaakt is?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het stelt niemand voor, alleen een ridderfiguur.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het heet officieel de Academy Award, maar het beeldje zelf heeft geen echte naam.