Hoe zit het verhaal van 'The Best Offer' in elkaar?

In de film ‘The Best Offer’ raakt de excentrieke veilingmeester Virgil Oldman (Geoffrey Rush) geobsedeerd door de jonge erfgename Claire Ibbetson (Sylvia Hoeks). Ze heeft veel kunst en antiek in haar huis staan en wil het veilen. Een andere personage Robert (Jim Sturgess), een ambachtsman die van Virgil Oldman de opdracht krijgt om enkele mechanische onderdelen, die Virgil in het huis van Claire vindt, te herstellen en te monteren. Robert geeft Virgil ook advies over hoe hij bevriend kan raken met Claire, en hoe om te gaan met zijn gevoelens ten opzichte van haar.
Op het einde van de film is Virgil al zijn vrouwelijke schilderijen kwijt die hij bewaarde in zijn geheime ruimte. Dan opeens ziet hij een mechanische pop die zegt: There’s always something authentic concealed in every forgery, i couldn't agree more. That's why i'll miss you, mister Oldman”.
Claire en Robert zijn nergens meer te vinden. Is Virgil nou bestolen door Claire en Robert? (En hoe wisten Claire en Robert af van de scam-praktijken van Virgil?)

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.9K

Antwoorden (1)

- Virgil laat mensen in het ongewisse over de wérkelijke waarde van de stukken die zij aanbieden om te laten veilen, en laat ze denken dat het vervalsingen zijn. Hij leeft geheel op zichzelf, en heeft alleen de slimme monteur Robert om ontboezemingen die hij kwijt wil aan te vertellen. In zijn luxe appartement heeft hij een geheime kamer waarin zijn favoriete schilderijen van vrouwen hangen. Door een medeplichtige in de misleiding goedkoop voor hem gekocht. Hij heeft smetvrees en draagt altijd handschoenen. Tegenover vrouwen mist hij sociale vaardigheden.
- Claire heeft straatvrees en woont sinds haar tienertijd in een verborgen kamer in de enorm grote villa. Zelfs de klusjesman heeft haar nog nooit gezien. Virgil raakt geobsedeerd door haar stem. Ze verzint telkens een excuus om niet te verschijnen op een overlegafspraak.

Beide hoofdpersonen leven geïsoleerd, en dat is de reden dat ze heel langzaamaan elkaar benaderen. Het is een combinatie van kunstvervalsing en romantisch bedrog. Ze misleiden elkaar. De clou van het verhaal wordt (natuurlijk) niet uitgelegd in de recensies, maar het komt erop neer dat de bedrieger wordt bedrogen.
Amadea
9 jaar geleden
Amadea
9 jaar geleden
Billy, de medeplichtige compagnon, zit erachter. Daarom kan Virgil niet naar de politie om aangifte te doen, want dan zouden zijn valse handelingen bekend zijn geworden. http://www.lotusvine.com/?p=320