Hoe heet die serie/film over een meisje en jongen die naar andere wereld konden en iets van schatzoeken en een rinkelende bloem die hun daarbij hielp?

Was voor kinderen volgensmij, Was op tv denk ik 15 jaar geleden ofzo. Volgensmij ging het over een meisje en jongen die perongeluk iets aanraakten of iets met een spiegel en dan in een soort jungle/strand terechtkwamen en daar een schat zochten en er was een bloem waar dat meisje vragen aanstelde en die rinkelde dan of wees een kant op en er zaten ook mensen achter hun aan ofzo en misschien iets met een vuurtoren. Lijkt een beetje op: de vijf en de piratenschat. Kan dingen fout hebben, want lang geleden. Al lang opzoek, maar nergens te vinden wat het is.

6 jaar geleden
2.6K

Antwoorden (1)

Je bedoelt misschien Children of the Dog Star. Vanwege rechtenkwesties is deze serie volgens mij nooit op DVD verschenen, maar alle afleveringen (6 totaal) zijn wel terug te vinden op YouTube.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Antoni
6 jaar geleden
Volgens https://en.wikipedia.org/wiki/Children_of_the_Dog_Star is de serie in 2009 op DVD verschenen.
Amadea
6 jaar geleden
De serie werd in 1986 door de NCRV uitgezonden en in 1990 door de BRT. Dat is behoorlijk langer dan 15 jaar geleden...
Iemand95
6 jaar geleden
Dit is m niet volgensmij, maar t was wel zoiets, maar dan ook nieuwer