Weet iem. de titel van franse film die gaat over n meisje dat haar ouders doodschiet en later op 'n boerderij werkt waar ze 'n sadistische boer dood?

Film uitgezonden in de nacht van 14 op 15 juli op Arte.de, tussen 0200-0400 uur; van origine franse film, duits nagesynchroniseerd; in de duitse titel komt het woord 'schwarz' voor(logisch, het is een erg zwarte, pessimistische film met de vrouw als verbitterde heldin...)

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Het beste antwoord

Suite Noire is een achtdelige reeks van tv-films die gebaseerd is op de gelijknamige boekenreeks. Arte.de zond op het door jou genoemde tijdsbestek twee delen uit:

- Vitrage à la corde
- Tirez sur le caviste

Ik heb zo gauw niet kunnen vinden welke van deze twee voldoet aan je beschrijving, maar wellicht ben je hier al mee geholpen.

Toegevoegd na 17 minuten:
De Duitstalige titels zijn respectievelijk:

- Nächste Ausfahrt Mord
- Schiessen Sie auf den Weinhändler
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Amadea
9 jaar geleden
Die had ik ook gevonden, maar als je de verhalen leest moet je constateren dat ze het niét zijn.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dan klopt de informatie niet die op de website van Arte.de staat (zie de bron).
Amadea
9 jaar geleden
Misschien is er een ander deel uitgezonden dan geprogrammeerd was? Het is waarschijnlijk wel uit dezelfde serie.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb net de plotbeschrijvingen van alle delen gescand zoals ze staan op: http://de.wikipedia.org/wiki/Serie_in_Schwarz Mijn Duits is verre van goed, maar ik heb bij geen enkel deel in de reeks iets gevonden dat in de buurt komt van de beschrijving die vraagsteller geeft. Of Arte.de heeft inderdaad iets anders uitgezonden dan in de oorspronkelijke programmering stond, of de beschrijving van vraagsteller klopt niet helemaal. (Of mijn Duits is zó slecht dat ik er naast zit...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Heel hartelijk bedankt voor je snelle antwoord!! Ben hier ontzettend blij mee! Ik heb me nog maar koud ingeschreven op deze site, en ik heb al resultaat! Je hebt volkomen gelijk, het betreft die serie van een x-aantal afleveringen, waarbij 'mijn' film de tweede is waarvan je de link hebt ingetypt. Ik kan hem overigens van harte aanbevelen! Sterk acteren, prachtig camerawerk, prachtige sfeertekeningen. Vooral het jonge meisje en de oude 'vigneron' zetten iets heel authentieks neer! h.g. Pieter.