Waar vind ik een samenvatting & informatie, in het nederlands, over de duitse film ''vorstadtkrokodile 2'' ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.1K

Antwoorden (1)

De Nederlandse titel is "De Krokodillenbende slaat terug."

Een zeer korte samenvatting vind je http://www.zapp.nl/bios/zappbios-de-krokodillenbende-slaat-terug

Op onderstaande site vind je veel meer (maar die is Duits), het is een speciale site over de film:
http://www.vorstadtkrokodile.film.de/

Een houtje-touwtje vertaling van een deel van de samenvatting daar:

Zomer, vakantie, de eerste (...) liefde en een nieuw hoofdkwartier voor de bende: het leven van de Voorstadkrokodillen had zo mooi kunnen zijn als het niet tot een zeldzaam toeval (?) zou zijn gekomen in de firma van Olli's (Manuel Steitz) en Maria's (Leonie Tepe) ouders. De firma gaat bijna failliet en het risico bestaat dat hun ouders hun baan verliezen en hun woning kwijtraken. Dat zou ook het uit elkaar vallen van de 'Voorstadkrokodillen' betekenen; als Olli en Maria naar een andere stad zouden moeten verhuizen, zou er ook voor Hannes (Nick Romeo Reimann), Kai (Fabian Halbig), Jorgo (Javidan Imani), Frank (David Hürten) en Peter (Robin Walter) geen bende meer zijn!

(De rest mag iemand anders vertalen, tekst staat hieronder... Het is al meer dan 30 jaar geleden dat ik examen Duits heb gedaan;-)

"Sommer, Ferien, die erste zaghafte Liebe und ein neues cooles Banden-Hauptquartier – das Leben der Vorstadtkrokodile könnte so schön sein, wenn es nicht zu seltsamen Zwischenfällen in der Firma von Ollis (Manuel Steitz) und Marias (Leonie Tepe) Eltern kommen würde. Die Firma steht kurz vor der Pleite und den Eltern droht der Verlust des Arbeitsplatzes und der Wohnung. Das würde auch das Aus der „Vorstadtkrokodile“ bedeuten: Wenn Olli und Maria in eine andere Stadt ziehen müssen, gibt es auch für Hannes (Nick Romeo Reimann), Kai (Fabian Halbig), Jorgo (Javidan Imani), Frank (David Hürten) und Peter (Robin Walter) keine Bande mehr!

Klar, dass die Vorstadtkrokodile alles daran setzen, die zwielichtigen Machenschaften aufzudecken: Mit waghalsigen Verfolgungsjagden, riskanten Beschattungsaktionen und wenn es sein muss auch mit von Kais nerviger Cousine Jenny (Ella Maria Gollmer), um den Undercovereinsatz im coolsten Club der Stadt durchzuführen. Mit vollem Karacho und der nötigen Ruhrgebiets-Bodenhaftung rasen die Vorstadtkrokodile – vorzugsweise auf dem Fahrrad oder im getunten Rollstuhl – durch das nächste Abenteuer!"

Goede film, overigens!