Hoe heet de miniserie uit de jaren '70 waarin een cruiseschip wordt gekaapt waarbij kinderen als radiozendamateur de buitenwereld kunnen inlichten?

In de jaren '70 was er een miniserie op TV over de kaping van een cruiseschip. Een jongetje aan boord had via zijn radiozender contact met een meisje op het vaste land. De kapers mochten dat niet weten omdat dat de enige kans was om de buitenwereld hierover in te lichten.
De kinderen kwamen op het idee om de berichten te coderen via een boek waarvan ze allebei een exemplaar hadden ("remember that book I gave you? Don't mention the title!") en er woorden werden doorgestuurd door een bladzijnummer, regelnummer en woordnummer te noemen.

Weet iemand de titel van deze miniserie? Ik zou 'm graag nog eens zien.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.2K
Antoni
10 jaar geleden
Wat een origineel verhaal is dat! Ik ben benieuwd naar het antwoord, en of iemand dat kan vinden. + 1 voor je vraag!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
hier ook grote nieuwsgierigheid. Helaas nog niet gezien, deze serie, maar als er iemand is die het weet... :)

Het beste antwoord

Zoeken op IMDb brengt mij bij de titel "The French Atlantic affair" uit 1979, naar de roman van Ernest Lehman.
Een mini-serie in drie delen die ook in twee delen uitgezonden is over een grote oceaanstomer waarin een gemene sekteleider (gespeeld door Telly Savalas [ Kojak ]) en zijn bende toeslaan en de passagiers en bemanning gijzelen teneinde 70 miljoen dollar in goud te kunnen afpersen. Niemand aan boord van het schip weet wie er bij de bende hoort en wie te vertrouwen is. Twee jonge radio zendamateurs zijn de enige verbinding tussen het schip en de buitenwereld.
Amadea
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat is 'm! Hartelijk bedankt!