Ik ben op zoek naar een film (documentaire?). In de film wordt een hengst vanaf veulen af aan gevolgd. Iemand die weet hoe deze docu heet?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

'Cloud: wilde hengst uit de Rockies’, ‘Clouds nalatenschap: de wilde hengst keert terug’ en ‘Cloud: de strijd van de hengsten’. Het is een trilogie.
Cloud is een roomkleurige mustanghengst (Palomino) die leeft in de Pryor Mountains van Montana. Zijn leven is vanaf z'n geboorte vastgelegd door Ginger Kathrens, een filmmaker met een Emmy Award op haar naam. Zij heeft hem gevolgd in zijn strijd om te overleven en zowel zijn familie als zijn vrijheid te behouden.
Een bijzondere kijk in het leven van wilde paarden. Het verhaal van Cloud wordt wel vergeleken met het werk van Jane Goodall met chimpansees in Afrika. Het is een boeiende combinatie van een educatieve natuurdocumentaire en een spannende biografie vol markante personages.
Amadea