Met welk programma of software kan ik animatie films maken?

Ik wil graag een animatiefilm maken. Het is gewoon voor de lol. Maar welk programma moet ik dan hebben, maakt niet uit hoe duur. Ik wil graag een 3D animatie maken, maar dat lijkt me echt heel moeilijk. Dus 2D mag ook.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (2)

Source Film Maker op Steam of GMod. GMod is ook een soort spel maar je kan daar best goed mee films en animatiefilmpjes mee maken!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je hebt heel veel verschillende soorten software die je kunt gebruiken.
Maar een 3D animatie maak je niet zomaar, daar gaat echt dagen,weken, maanden, of zelfs jaren (als je het helemaal alleen doet) doorheen.
Programma's die je kunt gebruiken zijn:
- Cinema 4D
- Adobe After Effects
- Adobe Flash
- 3D Max
- TVPaint (deze laatste raad ik denk ik aan)
Maar zelfs met foto's (stop-motion) die je vlug achter elkaar zet, kun je al een heel leuk animatie krijgen.