Uit welke film komt de uitspraak: Houston, we have a problem?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.8K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb het fragment ook gevonden (zie mijn antwoord, toevoeging).

Het beste antwoord

Volgens mij was de werkelijke uitspraak van Swigert tijdens de Apollo 13 missie "Houston we've had a problem", want toen het contact weer was hersteld was het probleem ook voorbij. Het had weinig gescheeld en de missie was daarom een "succesvolle" flop. Immers, het ding is nooit op de maan geland en dat was wel de bedoeling.

In 1974 kwam er een film over met daarin de titel "Houston, we've got a problem" (zie bron)

In de film Appollo 13 uit 1995 met Tom Hanks, werd de quote gewijzigd in "Houston we have a problem".

In 2008 was er een show waarin kennelijk de quote weer Houston we've had a problem" werd.

" The film is among several to misquote Swigert's famous statement, "Houston, we've had a problem".[4]
http://en.wikipedia.org/wiki/Apollo_13

Toegevoegd na 2 dagen:
Kijk ook eens op http://www.spike.com/video/apollo-13-houston-we/2667472
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Prachtig antwoord!

Andere antwoorden (2)

Apollo 13
met Tom Hanks
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het komt inderdaad voor in de film Apollo 13.

De uitspraak als zodanig werd ook in werkelijkheid gebezigd toe Apollo 13 in problemen kwam.
rose