De film Cool van Theo van Gogh werd gedeeltelijk opgenomen op de Glen Mills school. De Glen Mills School was een 'heropvoedingsschool' naar Amerikaans voorbeeld.
12 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Ciske de Rat met Danny de Munk :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En Annie natuurlijk
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Film over een jeugdgevangenis 'Dog Pound'
Film over een jeugdinstelling (Belgie) 'Bo'

Er zijn ook documentaires gemaakt over jeugdzorg
Zo heeft Dokument de aflevering 'Klem' gemaakt, deze is helaas niet terug te kijken via uitzending gemist maar wel na te bestellen http://dokument.ncrv.nl/node/163255

Het drie-luik Lost, over de Rotterdamse jeugdzorg.

http://www.dejaap.nl/2011/07/28/recensie-documentaire-serie-lost-bureau-jeugdzorg-uw-ideale-badguy/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
de dolle tweeling !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De film 'Will' gaat over een jongen in een jeugdinternaat.
Zijn ouders kunnen namelijk niet voor hem zorgen.
Maar op een dag staat zijn vader opeens voor de deur met kaartjes voor een voetbalwedstrijd in Turkije. Will mag met hem mee. Maar dan gaat zijn vader dood. En Will besluit zelf naar Turkije te reizen.
Dat gedeelte gaat natuurlijk niet over het internaat, maar in het eerste gedeelte wordt het vrij duidelijk. Het speelt een erg belangrijke rol.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
girl,beautiful of girl,pretty weet niet meer zeker maar met een nog onbekende angelina jolie in de hoofdrol, mooie film, goed geacteerd!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Girl, Interrupted
http://nl.wikipedia.org/wiki/Girl,_Interrupted