Wie kent de titel van de film met ontvoerde kinderen en ontvoerders met maskers als de kerstman?

Het was een thriller, geen kinderfilm uit de jaren 80.

Volgens mij speelde het in Australië, het kan dus een Australische film geweest zijn maar Amerikaans kan ook.

Het ging om een groep kinderen die ontvoerd werden en opgesloten werden door een groep van waarschijnlijk 4 of 5 mensen die altijd een masker ophadden. Ik weet dat er een Kerstman bij was en waarschijnlijk een masker van een president ofzo en waarschijnlijk ook een clownsmasker.

Helaas weet ik niets meer, deze film heb ik enorm eng gevonden, juist vanwege de vrolijke kindermaskers en mijn man wil hem zo graag eens zien. Vandaar.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.1K

Het beste antwoord

Dat is "Fortress", een Australische thriller uit 1986. Met Rachel Ward als lerares.

Toegevoegd na 40 minuten:
Op zoek naar een Nederlands ondertitelde uitgave van de televisiefilm kom ik er nu achter dat het origineel een roman is van Gabrielle Lord. De vertaalde titel van dat boek is "Kinderspel". http://www.bol.com/nl/p/kinderspel/666794143/
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wauw helemaal goed.....! Bedankt!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het mooie is: http://www.moviemeter.nl/film/4508 als je de reacties leest vonden heel veel mensen die film echt heel eng!
Amadea
11 jaar geleden
Als ik het mij goed herinner worden ze in een ondergronds hol vastgehouden, en weten daar uiteindelijk onder water uit een grot zwemmend uit te ontsnappen. Of was dat een andere film?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geen idee, dat weet ik niet meer.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Helemaal goed, dat boek staat op marktplaats, wat een onverwachte verrassing! Nu de film nog, de nl ondertiteling wordt wel een probleem (niet voor mij, wel voor mijn man).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt!