Is het mogelijk om bij een originele film, Nederlandse ondertiteling er zelf bij te voegen?

Als ik een originele film heb met enkel Engelse ondertiteling, kan ik daar dan gedownloade Nederlandse ondertiteling zelf aan toevoegen of kopieren? En zo ja hoe dan?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Ja, dit is veel makkelijker dan het lijkt, tenzij het een vrij nieuwe of oude film is.

Stap 1: Kopieer als reactie de volledige naam van het bestand bijvoorbeeld van argo; Argo 2012 DVDSCR XviD AC3 ADTRG

Stap 2: Kopieer dit en google het met .srt erachter. Sites die je al kan gebruiken:
ondertitel.com
nlondertitels.com
opensubtitles.org/nl

Stap 3: zorg dat de naam van gedownloade ondertitels zo veel mogelijk overeenkoment met de naam van het filmbestand.

Stap 4: Plaats het .srt (of .sub) bestand in dezelfde map als de film (deze moet .avi zijn)

Stap 5: Speel maar af!

BELANGRIJK:
Zet a.u.b nog even in de reacties om welke film het gaat en of je wel of niet VLC gebruikt, want die is het makkelijkste.

Succes :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je ondertiteling op de film wil plakken dan moet je divxland media subtitler gebruiken samen met virtualdub. Google maar hoe het werkt.. Het is eenvoudig.