Kan ik het beste 4:3 of 16:9 pakken? (Heb snel antwoord nodig)

Ik heb een film gedownload (Insidious) en wil hem op een dvd zetten. Welke breedte/lengte verhouding kan ik het best pakken bij Windows Dvd Branden??

p.s. : Ik ga hem vanavond op de tv kijken, dus ik heb snel antwoord nodig!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Ik gok dat de film 16:9 is of 2:35(in een 16:9 formaat), dus lijkt het me dat je 16:9 moet kiezen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankuwel,
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nu moet ik ook nog kiezen tussen 2 Video-indelingen, welke kan ik het best kiezen?? : NTSC of PAL ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
PAL (europees)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tenminste als de film een europese uitgave is, anders kan je net zo goed NTSC nemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij Insidious op wikipedia staat: 'Land - Verenigde Staten' Dus ik kan beter NTSC nemen (Bron: http://kraakman.home.xs4all.nl/klas2/pw_dichtheid_071107.pdf )
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
p.s.: De bron is http://nl.wikipedia.org/wiki/Insidious (foutje)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee jij woont toch in Europa? Dat land bij Wikipedia is het land waarin hij opgenomen is. Dus PAL nemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het ligt wat gecompliceerder, bioscoopfilms worden altijd in 24 fps gefilmd (ongeacht continent). In europa worden films iets opgesneld zodat ze 25 fps worden en daarna in 50 fps (interlaced) of een DVD gezet. In amerika worden die 24fps omgebouwd naar 60 fps dmv een truc. Het ligt er dus aan wat er met de film gebeurd is. Als je weer van 50->60 gaat of 60->50 wordt het er niet beter op.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb hem via piratbay gedownload (wel een Hiresolutio-Movie)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zegt nog niks, kan hij nog steeds zowel 50i, 60i als 24p zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou er staat wel 720p tussen de naam van de film.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je het zeker wil weten moet je even dit progje installeren en je video inspecteren. ftp://ftp2.kcsoftwares.com/kcsoftwa/files/videoinspector.exe
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar ik weet niet hoe laat je die film wil gaan kijken maar ik zou maar haast gaan maken, converteren duurt meestal vrij lang, dan nog ff branden.

Andere antwoorden (1)

4:3 is oude tv maat en 16:9 is breedbeeld, kijk wat je tv is en maak dan je keuze.