is het verhaal van de toen gevluchte famlie kas uit zeist nu ooit na gespeeld en op dvd verschenen zo ja hoe heet die film ?

Ik met met een van die meisjes van kas bevriend ik durf der niks over te vragen aan haar ben bang dat ik der kwets

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik ben bevriend met een van die meisjes van kas

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.8K

Het beste antwoord

Het is inderdaad nagespeeld als telefilm, en op tv verschenen als De Fuik.

Voorzover ik kon vinden is deze film alleen op tv verschenen, en niet als DVD.

Ik heb hem wel online gevonden:
http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1121923

Toegevoegd na 16 minuten:
Mijn moeder zei altijd tegen mij, wat je niet vraagt, dat weet je niet. Als jij je mond dicht houdt, zal je er nooit achter komen of iets zo is of niet. Nee HEB je, ja kan je krijgen.

Wat je kan zeggen tegen haar: "Mag ik je een persoonlijke vraag stellen? Ik bedoel het goed, en als je er niet over wilt praten, is het ook prima.. ". Het is uiteindelijk aan haar om erover te praten...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Die kan ik helaas niet zien hier- en heb verder nog geen link gevonden, maar dan stop ik even met zoeken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
oh nou ik zat hem net nog een heel stuk te kijken hahaha, wel aardige film hoor.. tis net zoiets als "achter gesloten deuren"...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
bedankt

Andere antwoorden (1)

Ja, er is van dit verhaal een telefilm gemaakt met de titel "de Fuik". Ik heb hem echter zelf nog niet kunnen vinden. Hou er echter rekening mee dat juist in een film, de precieze waarheid nog wel eens geweld aan wil worden gedaan.

Het is echter allemaal zo rond 2005/06 gebeurd, dus waarom zou je haar zelf niet vragen, als ze daadwerkelijk je vriendin is ? Ze zal er zeker veel van meegekregen hebben.

En ZO spectaculair was het nu ook weer niet ; familie vlucht voor schulden, is tijdje spoorloos en duikt drie maanden later weer op. Vader heeft uiteindelijk een tijdje moeten brommen, omdat hij heeft geprobeerd de boel in de fik te steken en een auto te jatten.

De kinderen - vier meisjes - waren toen tussen de 10 en 15 jaar oud, en dreigden met al die toestanden uit huis gehaald te worden. of dat is gebeurd, weet ik niet.
Inmiddels moeten ze dus tussen de 16 en 21 jaar oud zijn.

Kortom, een gezin met problemen dat wat rare bokkesprongen heeft gemaakt in hun wanhoop, maar eigenlijk niks echt dramatisch. Dikke kans dat de media-aandacht de meeste schade heeft veroorzaakt.

Gezonde interesse/belangstelling kwets je nooit iemand mee, zeker niet als je duidelijk laat merken geen oordeel te vellen, en juist begrip te tonen voor de situatie. Het vermijden van het onderwerp zal in de praktijk meer kwetsend zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ben bang dat ik der kwets alls ik hier over vragen ga stelen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat hangt er dus sterk van af wat voor vragen je stelt, hoe je ze stelt, en wat je intentie is. Je kunt best een keer een balletje opgooien dat je de film hebt gezien. En dan vragen : dat ging over jullie he ?? (Want dat heeft ze je blijkbaar al wel verteld). Klopte dat nou een beetje ? Wil je er over vertellen ? Hou het bij kleine, korte vragen die haar vooral uitnodigen ZELF te gaan vertellen. Dan merk je snel genoeg of ze daar wel of niet behoefte aan heeft. Bedenk dat de meiden er natuurlijk niets aan hebben kunnen doen, dat het hen ook maar overkomen is, en dat het vermoedelijk nog steeds impact heeft op haar leven nu.