In welke film zitten de meeste fouten?

Zoals bijvoorbeeld een gladiator met een polshorloge, en een holbewoner op sportschoenen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

In welke de meeste zitten zou ik niet weten, maar op de website imdb.com kun je er veel vinden en per film.

Ga bijvoorbeeld naar http://www.imdb.com/ en zoek naar een bepaalde film. Bijvoorbeeld "Back To The Future".

Als je daarna nog eens op het gevonden zoekresultaat klikt dan kom je hier:

http://www.imdb.com/title/tt0088763/

Scroll nu een eind naar beneden. Daar zie je Fun Stuff staan. Onder Fun Stuff staat een categorie "goofs". Goofs zijn het soort fouten waar jij naar op zoek bent. Er staat één goof genoemd, maar wil je er meer zien, klik dan op "more".

Je komt dan hier:
http://www.imdb.com/title/tt0088763/goofs

Er zijn verschillende soorten goofs:
continuity, crew or equipment visible, revealing mistakes, maar de "leukste" vind ik toch de factual errors en de Anachronisms. Deze laatste zou dus een gladiator met een polshorloge kunnen zijn (een tijdsaspect dat niet klopt).

Voorbeeld bij deze film:
"Anachronisms: The guitar Marty plays in 1955 is a Gibson ES-345 with a retrofitted Bigsby vibrato (you can still see the studs on which the original stop tailpiece had been fitted); both the guitar and vibrato were introduced after 1955. The ES-345 was first produced in 1958 and it uses humbucker pickups invented by Seth Lover of Gibson in 1957."

Ik hoop dat je Engels begrijpt, anders wil ik het wel even vertalen voor je. Maar goed, als je geen Engels begrijpt heb je waarschijnlijk aan mijn heel antwoord niks.

Veel plezier ermee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Geen idee welke film dit is, maar een andere kandidaat is volgens mij: ¨Plan 9 from Outer Space", welke vaak gezien wordt als allerslechtste film ooit. Mede door een absurdistische achervolgings scene die ze op een soort van bordkartonnen kerkhof hebben opgenomen (ik meen dat de grafstenen onbedoeld meebewogen). Van de Titanic heb ik eens een hele lijst gezien, maar ja, hoe populairder een film, hoe meer kijkers? Bij Odenline hebben ze ergens een tussen de zeilen door een (stoom?)trein die de berg opgaat gefilmd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In Star Wars zitten heel veel schoonheidsfoutjes. Van een clonesoldaat die zijn hoofd tegen de deur stoot (later hebben ze hier een TONK geluid bij gemonteerd) tot schaduwen die niet zouden kloppen. Ik heb ooit zo'n site gezien met alle foutjes in Star Wars, maar ik weet niet meer welke site dat was.