Mag ik zomaar gefilmd worden en er wordt aan de film verdiend?

Stel ik zie mezelf terug in de film van James Bond tijdens een straat scene.
Ik ben lang genoeg in beeld zodat iedereen mij herkent.
Kan ik dan een klacht indienen als ik dat niet wens?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (4)

Je krijgt de kans daar niet voor, het zijn alleen figuranten die daar op de filmset lopen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In Nederland mag men gewoon filmen op de openbare weg.
Echter, De grote films worden grotendeels opgenomen op sets en niet buiten op straat.
In een commerciële film worden alle omstanders en toevallige voorbijgangers vooraf geselecteerd.
Dus de kans dat je toevallig in een film komt is zeer klein.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mocht dit onverhoopt zo zijn dan bestaat er nog zoiets als portretrecht,denk alleen niet dat jij er geld voor krijgt,dan wissen ze jou wel,is veel goedkoper
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zou het gewoon proberen! Er wordt goed geld aan verdiend en als jij zegt dat je het vervelend vind, maar er voor 2000,- geen punt van maakt, dan is dat toch te proberen... Zolang de wereld nog om geld draait.. ;-) Succes, en ik hoor graag nog wat over de afloop.