Zijn er waar gebeurde gevallen bekend van dieven zoals in Entrapment of Oceans Eleven?

In films zoals Entrapment en Oceans Eleven doen dieven weken of maanden voorbereiding, maken ze allerlei decors om te kunnen oefenen, worden speciale gereedschappen gebruikt of gemaakt en moeten ze allerlei stunts uithalen om tot hun doel te komen.
Ik vraag me af of er waar gebeurde gevallen bekend zijn waarbij dieven op deze manier te werk gaan.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

natuurlijk niet zo spectaculair als in de film maar er zijn zeker een aantal berovingen geweest waarbij er van te voren zeker dingen werden geoefend. zo is er een aantal jaren geleden in las vegas een bende geweest die alles op de seconden hadden geplant en zo miljoenen hebben buit gemaakt (ze werden te gierig en werden gepakt)

als ik het goed heb was er in mexico in beroving van een bank geweest met gijzeling van mensen waarbij de dieven zijn ontkomen en op de dag van vandaag nog steeds vrij rondlopen (het was een soort rijke lui bank dus het grootse gedeelte van de bevolking zij niks tegen de politie want zij vonden het rechtvarend)

en in texas heb ik gehoord dat er een tunnel was gegraven van zo'n 800 meter on vervolgens zo'n 6miljoen buit te maken de actie om dit te doen duurde ergens tussen de 6 tot 11 maanden.

als antwoord zou het dus zijn: ja er zijn waar gebeurde gevallen van dieven die het zo doen alleen vaak niet zo geavanceerd als in de films