Waarom zijn goeie animatie films soms net zo duur of duurder als echte films vol special effects?

Kan iemand uitleggen wat het dan zo duur maakt?
Lijkt mij dat Wall-E bijvoorbeeld goedkoper te maken is dan Iam A legend, maar Wall E was 30.000.000 US Dollar duurder. Terwijl bij I am a legend (een film waarin Will Smith alleen op de wereld is) en alle bewegende voertuigen en mensen moeten worden verwijderd met de computer, lijkt me toch een dure bezigheid.. Hoe zit dat?

zie ook Toy Story en Shrek B.V.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_duurste_films

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Ha, die ESVW;

Om het enig juiste antwoord te krijgen zul je de boekhoudkundige gegevens van beide films erbij moeten halen. Maar het komt erop neer dat beide films heel veel hebben gekost aan manuren voor de computer animated graphics. Die zullen bij Wall-E al met al duurder zijn geweest dan de SFX in I Am Legend opgeteld bij de paycheck van Will Smith en de andere acteurs en figuranten. Voor Wall-E zullen misschien wel weer nieuwe methodes ontwikkeld zijn die op termijn de investering weer moeten helpen terugverdienen.