Een lage stem heeft meer overtuigingskracht dan een hoge. Van oudsher associëren we lage stemmen met fysieke dominantie. Toonhoogte is een belangrijk beïnvloedingswapen. Die lage stem wordt strategisch gebruikt: je zult eerder geneigd zijn om de film waar je de trailer van hebt gezien en gehoord te willen gaan bekijken. (Net zoals iemand die de hond tot orde wil roepen – ‘Zit!’ – meer kans van slagen heeft als hij/zij daarvoor lage tonen gebruikt).
Amadea
11 jaar geleden
een hoge stem wordt als sexy ervaren, een lage mannenstem wordt als indrukwekkend en overtuigend gehoord.

bij de speciale politieberichten op tv was een man met een hele lage stem die de opsporingsberichten altijd voorlas en dat maakte meer indruk dan een vrouwenstem gedaan zou hebben.

vandaar meer indruk door een mooie lage stem !