Hoe kun je een persoon die je zelf gefilmt hebt in een cartoon figuur veranderen?

Bij de film ted hebben de makers een persoon vervangen door een cartoon figuur. Heeft iemand een met welk programma dat kan? Ik zou dat zo gaaf vinden om dat te doen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ritsuka
11 jaar geleden
Dat gaat echt niet zomaar hoor, is niet een programma voor.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
hoe dan? er moet tog iets gebeuren? ik snap dat het niet zomaar gaat ;p
Ritsuka
11 jaar geleden
Dat gaat niet zomaar natuurlijk, maar vaak met een 3d programma. Weet niet precies wat ze gebruiken, maar het is niet iets datje zomaar kunt doen. Moet je wel voor leren, en veel oefenen voordat je zoiets goed kan,
Ritsuka
11 jaar geleden
Hier staan allerlei artikelen waarin ze soms uitleggen hoe de special effects gedaan zijn: http://www.cgsociety.org/ Je hebt in elk geval motion capture nodig, en nauwkeurige info over het licht, reflecties etc.
Dan moet je nog eens een 3d model hebben, met textures en dergelijke. En die moet 'rigging' hebben zodat het kan animeren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
oke. bedankt!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zoals Ritsuka aangeeft is het heel lastig. Ik heb er zelf geen verstand van maar je vraag deed mij denken aan een filmpje "The making of Gollum" (van lord of the rings): http://www.youtube.com/watch?v=f0Krx0ozjJA
Misschien leuk om te kijken

Antwoorden (1)

Nu alleen de spullen nog, succes!