Heb je 3D DVD's en hoe speel je deze af op je TV?

Tegenwoordig worden er veel films in de bioscoop in 3D vertoond, dat kan met het gebruik van het brilletje. Nu is mijn vraag een film als "Nova Zembla" wordt in de bioscoop vertoond in 3D. Hoe is deze verkrijgbaar op dvd is dat in 2D of 3D? En kun je 2D afspelen via je dvd speler op tv?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

Je zal ten eerste de DVD (BluRay) in 3D moeten aanschaffen. Voorts heb je een speler nodig die het kan afspelen (Blu-Ray speler) en een televisie die het kan laten zien (3D televisie). Bij velen van die TV's moet je ook nog een bril op (wordt er bij geleverd). 2D kan je gewoon afspelen op je DVD-speler, ook trouwens op een #D-speler en 3D TV, andersom echter niet.

http://www.bol.com/nl/p/nova-zembla/1002004011879300/
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Veel films zijn op dvd verkrijgbaar in 2d en 3d.
Er zijn 2 soorten 3d films:
- de ouderwetse met een brilletje met een groen en een rood glas(bijgeleverd met de dvd)
-de moderne 3d films zoals ze in de bioscoop draaien
(deze zijn op dvd alleen geschikt voor een speciale 3d tv)