Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe kom ik in contact met filmmakers ?

ik heb op televisie en internet dingen gezien die me inspireren om er een film over te maken, ik weet alleen niet hoe ik in contact kom met filmmakers

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Uitgevers krijgen per week tientallen manuscripten toegestuurd, televisiemaatschappijen honderden ideeen voor nieuwe formats, en bij filmmakers en producenten zal het niet anders zijn. John de Mol zei in "College Tour" dat 99,9% van de post direct in de prullenbak belandt. Dat is jammer, maar het is wel de praktijk.

Natuurlijk kun je best filmmakers gaan schrijven of mailen. Via Google zijn de adressen heel makkelijk te vinden. Maar het is bijna zeker dat je er niets meer van hoort, of dat je een briefje krijgt, dat ze er niets mee kunnen.

Ga zelf aan de gang. Cameraatjes zijn zo duur niet meer, en maak je eigen filmpje(s). Zet ze op youtube en andere sites. Het is dan helemaal niet belangrijk of het er zo mooi uitziet of professioneel in elkaar zit. Het is alleen maar van belang dat je een goed idee hebt.

Als je filmpje vaak bekeken wordt, val je vanzelf op. Ook bij professionele en commerciele partijen. In dat geval wordt er vanzelf contact met je opgenomen. Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding