In de gelijknamige film en:

WIKI:

Gebruik in media
Chariots of Fire werd op 26 januari 1984 gebruikt door Steve Jobs om werelds eerste Macintosh te demonstreren. Video van presentatie eerste Macintosh "Chariots of Fire start op 01.20min"
Chariots of Fire werd gebruikt in de films National Lampoon's Vacation en Mr. Mom (beide uit 1983 en beide geschreven door John Hughes), Happy Gilmore (1996), Good Burger (1997), Bruce Almighty (2003), en Madagascar. In al deze films dient het nummer als ondersteuning voor een scène waarin de personages in slow motion op een doel afrennen.
"Chariots of Fire" werd opgevoerd tijdens de Olympische Winterspelen 1984[9] en de Olympische Zomerspelen 2012.
Het nummer werd gebruikt door de BBC als intro voor hun verslag van de Olympische Zomerspelen in 1984 en 1988.
Het nummer is te horen in de televisieseries CSI: Crime Scene Investigation, The Office US, Ugly Betty en Will and Grace.
In een reclamespot voor de Citroën Xantia uit 1993 is een door Vangelis zelf nieuw opgenomen versie van het nummer gebruikt.
In de jaren 90 diende het nummer als intro voor het Zweedse televisieprogramma Mitt i naturen.
Het nummer is ontsluitbaar in het spel Wii Music.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Uitslover... :)) vette +1
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
hoi dank je voor je antwoord. Had ik ook al gekeken. Ik zat zelf me af te vragen of het in dumb and dumber, top gun, rambo of de reclame van klm met die zwanen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
uitslover? ctrl-c/ctrl-v is niet veel werk hoor :D
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@MrTomaat, het was alleen bedoeld als compliment. Super en compleet antwoord. Snap zelf ook wel dat het niet moeilijk is om achter die info te komen, maar uiteindelijk heb jij het als eerste gedaan en vond ik de info die ik las en nog niet wist, best leuk.
:)))
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik weet niet eens waar het over gaat, maar zo n uitgebreid antwoord verdient een +
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
gast118887, als je zelf ook al had gekeken waarom stel je die vraag dan?
• "Late Show with David Letterman: Episode #19.39" (2011) TV Episode
• "Late Night with Jimmy Fallon: Episode #1.399" (2011) TV Episode
• "Parks and Recreation: Go Big or Go Home (#3.1)" (2011) TV Episode
• "The Nostalgia Critic: Zeus and Roxanne (#3.39)" (2010) TV Episode
• "The Middle.: Average Rules (#1.24)" (2010) TV Episode
• The Seven Sages of Antiquity (2010) (TV)
• "20 to 1: Greatest Sporting Anthems (#9.8)" (2010) TV Episode
• Old Dogs (2009/I)
• "Wir sind Kaiser: Episode #4.4" (2009) TV Episode
• "The Real Hustle: Episode #6.4" (2008) TV Episode
• "Willkommen Österreich: Episode #1.44" (2008) TV Episode
• Are We Done Yet? (2007)
• The Holiday (2006)
• Madagascar (2005)
• Kicking & Screaming (2005)
• Bruce Almighty (2003)
• Old School (2003)
• The Master of Disguise (2002)
• How the Grinch Stole Christmas (2000)
• Hooves of Fire (1999) (TV)
• "Projekt X: Episode dated 28 May 1998" (1998) TV Episode
• Good Burger (1997)
• "Monte Video: Urlaub" (1994) TV Episode
• My Life (1993)
• Hyper Olympic (1987)
• Vacation (1983)
Amadea