Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mag je filmen in hobbiton (i.v.m. The Hobbit films)?

Ik las ergens iets over het niet mogen online zetten van beelden van Hobbiton (LOTR & Hobbit set) Vanwege de hobbit films die daar speelde?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
706

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Twee jaar geleden was ik daar en toen werd de set net weer hersteld voor de opnames van The Hobbit. De tekst op het formulier dat ik moest tekenen bevat o.a. :

"You are permitted to bring cameras and recording devices but only on the condition that any photography or recording is to be used for your personal, private and non-commercial uses ONLY"

Dus, 2 jaar geleden mocht filmen wel, maar beelden online zetten niet.

Op http://www.hobbitontours.com/ lees ik verder niets over restricties, maar je zou ze kunnen mailen om zeker te zijn.

Toegevoegd na 12 minuten:
Heb scan toegevoegd van de tekst van 2 jaar geleden. Inmiddels is het natuurlijk geen "working film production location" meer.
(Lees meer...)
Plaatje bij antwoord
gvrox
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je mag in ieder geval wel foto's maken, want wij zijn er 3 jaar geleden nog geweest. Alle deuren van de hobbitholen zijn wel wit gemaakt, ivm filmrechten. Verwacht dus niet dat alles nog in de staat van de films is. Maar het is wel erg gaaf om er naartoe te gaan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
gvrox
11 jaar geleden
Die situatie met witte platen in de Hobbit holes is gewijzigd, de hele set is hersteld en blijft nu permanent zo. Inderdaad heel erg gaaf om te zien, mooie omgeving ook.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor je reactie, gaaf zeg. Dat is nog weer een extra reden om weer eens terug te gaan!

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding