Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom zendt men films uit om 00:30 's nachts?

Vaak zijn er hele leuke (wereld)cinema op tv. Alleen beginnen deze zo laat? Waarom niet om 11:00, zodat je zo'n film mooi kan zien.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
914

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (7)

Voor mensen die niet kunnen slapen, of nachtdienst hebben.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is per persoon verschillend , ik vind het heerlijk om als ik niet kan slapen nog een film te kijken.
Zeker in het weekend en anders kan je hem altijd opnemen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inderdaad, niet iedereen gaat vroeg, c.q.op tijd naar bed.
(Lees meer...)
14 jaar geleden
De betere films scoren vaak niet op kijkcijfers en dus worden die vaak vertoond als de meeste mensen toch al naar bed zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn veel mensen die om die tijd graag een filmpje kijken. Wij vinden het vooral in het weekend nog wel eens lekker om in bed tv te kijken, we gaan dan toch niet vroeg slapen.
Daarnaast zijn er veel mensen in de nachtdienst of mensen die een ander ritme hebben die het leuk vinden om een filmpje te kijken 'snachts. Ik was blij dat ze kwamen in de tijd dat ik in de nachtdienst zat, blijf je een beetje wakker.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het hierboven genoemde klopt inderdaad allemaal maar het gaat natuurlijk ook om de kijkcijfers die de zender krijgt. Waarschijnlijk krijgt het programma te weinig kijkcijfers om het programma vroeg op de avond te laten draaien en te veel kijkcijfers om het van de zender te doen. Dan erbij zijn er veel meer mensen die liever naar doodgewone soaps kijken etc. waardoor die programma's uiteraard voorrang krijgen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn ook nacht mensen die hele dag wakker blijven is dat een mooi optie voor die mensen. een film om 00.30. en trouwens 00.30 is echt niet zo laat hoor volgens mij...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding