Waarom beginnen (de meeste) avond films altijd om half 9?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In het weekend is het vrijwel altijd om 20:00 uur.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+1

Antwoorden (4)

dit is traditioneel zo ontstaan, omdat om 20:00 uur het journaal is. na het journaal is er dan nog even tijd voor wat boodschappen (reclame) of tijd om naar toilet te gaan, voordat de film begint.
11 jaar geleden
Omdat de meeste mensen een vaste avondroutine hebben: eten, afwassen, journaal kijken. En daarna is er tijd voor ontspanning. Dus half negen is een tijd die voor de meeste mensen het geschiktst is.
Amadea
11 jaar geleden
Omdat deze avond films (meestal) 12+ zijn. Rond die tijd liggen deze kinderen in bed, andere reden is dat mensen door de week vaak vroeg op moeten. Hierdoor willen ze niet al te laat uit bed. Als de film dus om 20:30 begint is deze (meestal) rond 22:30 afgelopen. Hierdoor kunnen de mensen ook gewoon een film kijken als ze de volgende ochtend weer vroeg op moeten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat wordt primetime genoemd. Dan kijken er gezien over elk tijdstip gemiddeld de meeste mensen. Waardoor de omroepen dus extra geld verdienen met de reclames.