welke films (op volgorde) moet je gezien hebben voordat je naar de avengers gaat?

heb al een paar gezien en ik heb zin in de avengers!

Toegevoegd na 1 uur:
het is volgens mij wel handig om een paar te zien vooral aan het einde wordt er af en toe iets verklapt zoals in die the incredible hulk waarbij tony stark (iron man) vertelt dat hij een 'groep' wilt oprichten. maar ik weet nog steeds de volgorde van die films niet.

Toegevoegd na 6 dagen:
Ik heb de film gezien (best vet). Maar het punt is dat je wel de personages moet kennen om nog meer van de film te genieten.
Voor mensen die de film gaan zien:

'Thor' moet je echt gekeken hebben!
'the avangers' begint volgens mij al in die film.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (3)

Dit is een verfilming van een comicbook. Als ik me niet vergis is er ook een tekenfilm serie van.

Maar ik weet zeker dat deze film geen opvolger is van een andere film.
Opzich is een beetje achtergrondkennis van de karakters 'nice to know'. Maar niet noodzakelijk om deze film te zien.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De verhalen zijn apart en los van elkaar te zien. Het enige wat je moet weten is dat bijv. Tony Stark/ Iron man een belangrijke multinational is die geniaal is en dus zijn eigen iron man pakken bedacht heeft. Thor is zoon van een god en beschikt over een krachtige magische hamer die verraden is door zijn broer. Captain america was ooit een mager mannetjes dat genetisch gemanipuleerd is en nu zeer sterk is. Dan heb je de belangrijkste gehad.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik mis hiet toch wel de vrouwelijke inbreng van de Black Widow.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
zij zelf heeft geen film apart. en je mist trouwens the incredible hulk.
loginabcde
11 jaar geleden
De hulk kent iedereen toch wat daarmee gebeurt is?
Black widow is naar mijn idee niet een dusdanig personage in de film dat je daar veel achtergrond van hoeft te weten
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
er zijn genoeg mensen die zich afvragen waarom zijn (paarse) broek nooit scheurt:P. In 'the incredible hulk' kan je dus zien waarom.
Ik heb deze film gezien met alleen captain America: The first avenger gezien te hebben. Maar dat had ook niet gehoeven!
De film verteld volgens mij een apart verhaal en alles is gewoon makkelijk te volgen zonder andere films gezien te hebben. Tenminste ik snapte alles. Het enige lastige vond ik, was de dude die de hulk speelde. Ik had wel vermoeden dat hij de hulk was maar wist het niet zeker, maar daar kom je snel genoeg achter door grappen van Iron Man! ;)
Dus wat mij betreft kan je gewoon naar die film en kan je genieten!
Het is echt een hele vette film! :D