Wie kent er een film waarop te zien is hoe de eerste mensen waren, begin van de aarde??

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.8K
Cryofiel
11 jaar geleden
Ten tijde van de eerste mensen was de filmcamera nog niet uitgevonden.
Cryofiel
11 jaar geleden
Boeken waren toen ook nog niet uitgevonden... Maar goed, even serieus nu. Beste vraagsteller, waar moet jouw film over gaan: over het begin van de aarde, of over de eerste mensen? Of zoek je een film die de hele enorme tijdspanne belicht vanaf het ontstaan van de aarde tot aan het ontstaan van de eerste mensen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Over de eerste mensen ! :)
Cryofiel
11 jaar geleden
Oké... maar vanaf welk moment noem je ons dan 'mens'? Was Homo Erectus bijvoorbeeld al een mens? Homo Habilis? Australopithecus?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een film die over de eerste (vroege) mensen gaat is
La Guerre du Feu (Quest for Fire) van Jean-Jacques Annaud uit 1981.
Geen ondertitels nodig, er wordt alleen maar in gegromd.
Veel kijkplezier!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Onze voorouders.... De eerste mensen ´adem of eva´ of de apen.......... Vindt ik allebij wel leuk om te zien

Antwoorden (3)

10.000 BC
http://www.imdb.com/title/tt0443649/
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Walking with Cavemen is een BBC serie over de eerste mensachtigen
http://www.imdb.com/title/tt0370053/

Walking with Monsters is een BBC serie over de eerste planten en dieren
http://www.imdb.com/title/tt0490048/

Beide zijn zowel leuk als informatief en op DVD te koop.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Eerst even iets rechtzetten: Voor het begin van de aarde moet je veel verder terug in de geschiedenis dan voor de eerste mensen, namelijk 4,5 miljard jaar tegenover (heel ruw) 100.000 jaar.

Een goede film over de eerste mensen is La Guerre de Feu (Quest for Fire) uit 1981. De film gaat over een groepje prehistorische mensen die op zoek gaan naar vuur.