Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik zie dat er voorstellingen gehouden worden in 5D, wat moet ik me daarbij voorstellen?

in het walibi theater laten ze 5D voorstellingen spelen. Ik dacht dat 3D het ultieme was omdat alles wat je met je eigen ogen ziet al 3D is. Hoe kan iets nou nog 3D´er zijn dan je eigen ogen=

11 jaar geleden
895
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dikke onzin is dat. 3D verder gaat onze perceptie niet.
loginabcde
11 jaar geleden
dus eigenlijk is het gewoon 3D beeld aangevuld met andere zintuig prikkelingen die los van het beeld ervaren word. Objecten voelen, ruiken etc.
Bedankt voor het antwoorden!

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Naast driedimensionaal kijken en het voelen krijgt deze theatervoorstelling een extra dimensie door de interactie tussen publiek en de animatiefiguren op het scherm. Bijzonder is het echte vuur dat tijdens de show richting toeschouwers vlamt. Dat is absoluut veilig en getest”, benadrukt van Till.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Naast zien...kun je hierbij ook voelen (4D)...stoel beweegt, water sensatie etc. en ruiken (5D)...geuren etc...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding