Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is de film Paranormal Activity gebaseerd op een waargebeurd verhaal?

Aan het einde van de film zie je een foto van de 2 personages die erin spelen (en omkomen).. en daarbij staat dat ze film speciaal ter nagedachtenis van hun gemaakt is.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
20.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

Ik heb de film ook gezien en was ook benieuwd.
Heb div site's op internet afgezocht en met die info moet het wel bijna zeker op waarheid berusten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee,

de film is bedacht door de filmmaker.

Zie info op IMDB (internet movie database)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb een interview gezien met de acteurs. Twee vrienden. Zij hebben dit samen bedacht. Leuk detail is wel dat alle tekst in de film geimproviseerd is. Het is uiteindelijk ontdekt door steven spielburg geloof ik en die heeft het van hun gekocht. Zo zit het. Interview kan je misschien vinden op youtube.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, de filmmakers hebben zich duidelijk laten inspireren door een film als "the blair witch project" Waarbij de kracht van het verhaal zit in het van te voren verkondigen dat het echt gebeurt zou zijn.
En dat werkt nog ook.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In het begin en het einde wordt gesuggereerd dat alles waar gebeurd is en nagespeeld, "helaas" is alleen het laatste waar.
Ik heb ook een tijd gedacht dat het echt was maar het is dus niet echt. ( tenminste deze feiten en beelden in de film dus.) Na meenig gegoogle kan je hier veel over terug vinden.
Weer een illusie armer dus, wel goed gemaakt en het komt ook heel geloofwaardig over, dat is ook de sterkste punt van deze film, verder is het een echte lowbudget film.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding