Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe komt het dat in rampen films 9 van de 10 keer een atoombom de aarde redt?

Denk aan films als polar shift, core of the earth en dergelijke. Heel vaak is het magnetisch veld, de draaiing van de aarde, de metoor of iets dergelijks te verhelpen door er 1 of meerdere atoombommen op te gooien.

Is geloofwaardigheid niet belangrijk in rampenfilms?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
731

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik denk dat de scenarioschrijvers steeds het meest krachtige middel willen inzetten dat ze zich kunnen voorstellen. Hun fantasie gaat niet verder dan de huidige kernbom.
En misschien willen ze ook wel uitdragen dat *niet* alle kernwapens de wereld uit moeten, er komen altijd weer nieuwe vijanden aan, waar ze uiterst nuttig zullen blijken te zijn.
(Lees meer...)
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Nee, de special fx zijn vele malen belangrijker.
Hoe kan het altijd dat alles wat op aarde gebeurt altijd in Amerika is,begin of door Amerikanen wordt opgelost.
Waarom wordt de aarde toch altijd gered, is het niet veel leuker om de aarde een keer helemaal naar zijn klootje te laten gaan in zo'n film?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, die laatste opmerking ben ik het mee eens. ZOu in ieder geval geloofwaardiger zijn... ;-) +1
De films zijn al ongeloofwaardig VOOR de atoombom wordt gebruikt, dus die atoombom doet er niets meer aan af.
De atoombom wordt als het machtigste wapen gezien, dus als je iets ernstigs moet bestrijden kun je dat daarmee doen, lijkt me de redenering.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Spreekt meer tot onze verbeelding.!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding