Hoe/met welk programma kun je een explosie effect aan je video toevoegen?

als je een film maakt van bijv een auto. dan stop je de camera, rijd de auto weg en filmt verder met de onbewogen camera. dat je dan die bewerkt zodat er voor de auto vlammen zijn, en daarna de tweede video zonder auto, waar het zwart op de grond is van roet enzo...

hoe en met welk programma kun ja dat doen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.3K

Het beste antwoord

Met Adobe After effects.

Toegevoegd na 4 minuten:
Adobe heeft heel gespcialiseerde professionele software voor digitale nabewerking.

Er zijn ook andere videobewerkingspakketten waarin je filmpjes met effecten kunt mixen of monteren. Bijvoorbeeld door ze te downloaden van detonatefilms.

Toegevoegd na 2 uur:
Voor de iphone heb ik wel een leuke app gevonden waarmee je explosies in een filmpje kunt doen dat je met een iphone opneemt.

Toegevoegd na 3 uur:
Met goede videobewerkingstools zoals Adobe Premiere, Sony Vegas Pro kom je ook een heel eind.

Wel jammer van mijn auto.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik zoek eigenlijk iets gratis. maar die 2e bron vind ik wel supergoed alleen is dat niet gratis.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, de eerste bron is supergoed en ook niet gratis. Iets van 1200 euro denk ik. De tweede bron is een stuk goedkoper. Voor wat jij beschrijft is professioneel werk nodig en professionele software.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
snap ik... maar jij hebt als enige een antwoord gegeven dus jij word dan maar het beste antwoord =)