Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik wil een film op dvd aanschaffen bij amazon.com, maar kan ik die in nederland afspelen ?

Er staat bij dat het Region 1 is. (U.S. and Canada only). En region 2 voor europa is niet verkrijgbaar daar, en ook nergens in nederland.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Nee, je kunt films uit de Verenigde Staten niet afspelen in Nederland, maar je kunt wel bijvoorbeeld naar amazon.co.uk gaan om te kijken of jouw DVD daar te vinden is: die is gewoon in Nederland afspeelbaar! Tenzij er bij vermeld staat, dat ie uit de Verenigde Staten is geïmporteerd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Regiocodes zijn door de film industrie in het leven geroepen om de simpele reden dat films niet overal tegelijk worden uitgebracht. Het komt vaak voor dat een film in de Verenigde Staten al op dvd te koop is en dat diezelfde film net in de Nederlandse bioscopen draait. Omdat bioscopen geen verlies willen maken zijn regiocodes in het leven geroepen.

Je zou je dvd speler regiovrij kunnen maken, dan zou je elke dvd daarop kunnen afspelen.

Zie bron
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, het is NTSC. Dat gaat niet lukken op mijn ouwe tv.
Die film (Atlas shrugged part 1) is al zeker een half jaar oud, en komt niet in nederland in de bioscopen.
Ps3 speelt alles af
(Lees meer...)
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb geen ps3

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding