Ik wil een film op dvd aanschaffen bij amazon.com, maar kan ik die in nederland afspelen ?

Er staat bij dat het Region 1 is. (U.S. and Canada only). En region 2 voor europa is niet verkrijgbaar daar, en ook nergens in nederland.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.3K

Het beste antwoord

Nee, je kunt films uit de Verenigde Staten niet afspelen in Nederland, maar je kunt wel bijvoorbeeld naar amazon.co.uk gaan om te kijken of jouw DVD daar te vinden is: die is gewoon in Nederland afspeelbaar! Tenzij er bij vermeld staat, dat ie uit de Verenigde Staten is geïmporteerd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Regiocodes zijn door de film industrie in het leven geroepen om de simpele reden dat films niet overal tegelijk worden uitgebracht. Het komt vaak voor dat een film in de Verenigde Staten al op dvd te koop is en dat diezelfde film net in de Nederlandse bioscopen draait. Omdat bioscopen geen verlies willen maken zijn regiocodes in het leven geroepen.

Je zou je dvd speler regiovrij kunnen maken, dan zou je elke dvd daarop kunnen afspelen.

Zie bron
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, het is NTSC. Dat gaat niet lukken op mijn ouwe tv.
Die film (Atlas shrugged part 1) is al zeker een half jaar oud, en komt niet in nederland in de bioscopen.
Ps3 speelt alles af
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb geen ps3