Luchtbel in de bloedbaan

Gisteren (voor zover ik weet) de derde vernieuwde versie op DVD van 'The Omen' gekeken...

Wat me eigenlijk opviel is dat er op een gegeven moment een moord werd gepleegt door zuurstof via een infus in de bloedbaan te brengen...

Mijn vraag is dan ook: leid/lijd een luchtbel in de bloedbaan altijd tot de dood?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.5K

Het beste antwoord

Toevallig had ik het daar laatst over met een vriend, die eerstehulparts is. Hij vertelde over een docent verpleegkunde die elk jaar tijdens de les bij zichzelf een hoeveelheid lucht in de aderen spuit, om aan zijn studenten te laten zien een beetje lucht in je bloedbaan niet zo veel kwaad kan.
Ik neem wel aan dat het dan om een relatief kleine hoeveelheid gaat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ligt eraan hoeveel lucht in je bloedbaan zit.

Dit noemen ze ook wel een luchtembolie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een klein beetje kan geen kwaad.
Een grotere hoeveelheid in een hoofdader kan dodelijk zijn.