Waarom zijn er tegenwoordig steeds minder pauzes tijdens de film in de bios?

Geen pauzes meer bij films

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6.9K

Antwoorden (3)

Er kwamen veel klachten binnen omdat het heel irritant is dus hebben sommige bioscopen besloten op geen pauzes meer te doen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pauzes waren simpelweg aanwezig zodat de bioscoopgangers even wat eten en drinken konden halen. Niet dat ze daar zoveel zin in hadden, maar daar kan een bioscoop simpelweg veel geld aan verdienen, denk maar aan de prijzen van een glas cola in de bioscoop!

Tegenwoordig zijn er steeds meer bioscopen met een systeem dat er tijdens de film eten en drinken kan worden bezorgd. Hierdoor kan men zonder onderbrekingen de film bekijken en wordt er toch nog (duur) eten en drinken gekocht.

In sommige films (die lang duren) zijn echter nog altijd pauze's. Dit is vaak bedoeld als "plaspauze."
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat systeem wordt volgens mij juist afgeschaft :P Ik kan me niet voorstellen dat bioscopen daar weer mee gaan beginnen, want het was juist vervelend als er iedere keer een lampje ging branden en mensen voor je beeld gingen staan om iemand zijn bestelling te brengen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Moet je naar een bioscoop gaan die het goed heeft geregeld. Ik heb nog nooit een medewerker in de weg zien staan.
Dit is mij ook reeds opgevallen. En de pauzes waren juist zo gezellig. Je kwam vaak bekenden tegen. Even een praatje maken en wat drinken en dan weer lekker naar de film kijken.

Zelf kom ik nogal eens in de Filmschuur in de Haarlemse binnenstad. De Brinkmann en andere bioscopen, alles is inmiddels verdwenen in Haarlem. In 2011 is er trouwens wel een Pathe gekomen. De Filmschuur is eigenlijk pauzevrij geworden. Soms best een lange zit om het 105 of 120 minuten lang vol te houden.

Begin vorig jaar vroeg ik hier eens na. Meer films achter elkaar draaien levert relatief gezien meer geld op dan films met pauzes. Het publiek past zich aan de economie aan. Vele bezoekers nemen consumpties mee naar binnen. Dus daar is weinig meer aan te verdienen. Grappig dat in de nieuwe Haarlemse Pathe flesjes drinken zelfs worden afgenomen. Bovendien kosten werknemers voor de verkoop van consumpties en schoonmaak behoorlijk wat extra geld. Daarom is er voor een andere politiek gekozen, namelijk minder of geen pauzes meer tijdens de films.