Spelen er in de film the golden compass echte ijsberen mee?

In de film 'The Golden Compass' spelen ijsberen een grote rol, maar zijn die ijsberen echt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ijsberen zijn verschrikkelijk moeilijk te trainen, ze blijven on berekenbaar. Dus worden niet gebruikt op een film set.

Antwoorden (2)

zover ik weet nee.
ze hebben waarschijnlijk 1 ijsbeer als model gebruik en de rest er als het ware bij gefotoshopt.
(dus 1 ijsbeer loopt zit draait rondjes enz enz en dat doe je de kopiëren en zodoende krijg je het idee dat er 30 ijsberen lopen terwijl er maar 1tje is. )
verders zou ik zeggen dat de animaties ook door computer gemaakt zijn (neem maar als voorbeeld avatar daar zijn ook geen echte dieren aanwezig )
zowiezo in the golden compass is 50% gemaakt door de computer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee geen echte beren in The Golden Compass.

"Since Iorek, the armored bear, is computer generated, all actress Dakota Blue Richards had to interact with was a large, oval-shaped piece of fur without a head, legs or the rest of its body. When Richards spoke her lines, Iorek's reply could be heard coming from speakers somewhere on set. "

Oftewel, de beren zijn gemaakt met de computer. Bij minder snelle scene's werd een ovaal stuk met bont en zonder hoofd etc gebruikt zodat de actrice in de film de beer aankijkt. Zij praat dan tegen dat stuk bont en hoort wat de beer "zegt" door speakers op de set.