Hoeveel verdien je als je in nederland voor het eerst in een film speelt?

Dus als je niet bekent vent, hoeveel verdien je dan ongeveer.
Als je 16 bent.

Toegevoegd na 29 minuten:
Hoofdrol

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tuurlijk wel als je auditie doet, krijg je er echt wel geld voor.
Anders is het kinderarbeid
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat ligt eraan of je de hoofdrol speelt of even door het beeld loopt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je wel geld krijgt is het geen kinderarbeid?
Amadea
12 jaar geleden
Hoofdrol, bijrol, of figurant? Dat maakt nogal uit...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@loetje als je auditie doet en dan de rol krijgt natuurlijk, lijkt me logisch.
Summo
12 jaar geleden
dat is echt niet te vinden maar misschien heb je iets aan deze link: http://www.filmcastings.nl/?id=37#
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha nee inderdaad en volgens mij is het geen kinderarbeid, maar vrijwilligerswerk :)

Antwoorden (2)

Dat hangt van een aantal factoren af.
Het belangrijkste is hoeveel budget de film krijgt. Afhankelijk van de producer en en distributeur.
Als er bijvoorbeeld nog geen miljoen beschikbaar is, dan zal het bijster weinig zijn. (voor een anderhalfuur film). Maar je doet wel acteerervaring op en creëert naamsbekendheid. Dat is toch wel erg belangrijk als je carrière wil gaan maken.

Je gaat pas echt lekker verdienen als je in een film in Hollywood gaat spelen die door bijvoorbeeld universal studios wordt geproduceerd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als jij niet de film 'draagt' [er dus mensen massa's op de film afkomen omdat -jij- speelt] dan zul je er helemaal niets aan verdienen, behalve een [hopelijk redelijke] onkosten vergoeding.
Tenzij jij de producent weet te overtuigen dat ondanks jouw onbekendheid jouw aanwezigheid van cruciaal belang is voor het slagen van de film. Op dat moment ligt het aan jouw [manager zijn] onderhandelingscapaciteiten.