hoe heet een promotiefilmpje voor een film?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
stein1 geeft hier het beste antwoord deze 3 woorden zijn het meeste gebruikt
als iemand je de afloop van een film verteld heet dit een spoiler

Het beste antwoord

dat heet een trailer!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

meestal 'trailer', maar 'teaser' of 'promo' kan ook
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een trailer natuurlijk!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een trailer
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Yep, een voorproefje voor een film noemt men wel degelijk een 'trailer'.

Er bestaat ook nog iets zoals een screener, welke meestal bedoelt is als promo materiaal van de filmindustrie en normaal gesproken enkel te bekijken valt door een selectief groepje van mensen die dicht bij de filmindustrie staat of bepaalde personen die de film moeten promoten.

Vaak lekken deze screeners uit op het internet, vaak 'dvd screeners' genoemd.

Deze dvd screeners zijn dus bedoelt als promomateriaal en bij het bekijken van de film verschijnt er vaak, om de zoveel tijd, tekst met reclame en wordt het beeld meestal ook even op zwart/wit gezet.

Dit ter informatie dus :).

Met groeten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een trailer. Daaraan vooraf heb je nog een teaser. Deze is nog korter en moet mensen vooral erg nieuwsgierig maken.