Waarom staat op de dvd van Cars 2 België: Alle leeftijden Nederland: 6 jaar en ouder ?

Het is toch het zelfde beeld en geluid alleen andere taal.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

De leeftijdskeuring is nationaal, de film kan in Frankrijk wel voor 12 jaar en ouder zijn (ik zeg maar wat). Dit is een product wat waarschijnlijk voor zowel de Nederlandse als Belgische markt is bedoeld. Nu kunnen ouders dus zien wat de keuring is voor het desbetreffende land.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je ziet hier mee gelijk hoe bizar dit soort keuringen zijn, alsof Belgische en Nederlandse kinderen anders zouden zijn in het kijken naar zo'n animatiefilm.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ klopt, vrij idioot.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja ik begrijp het ook niet maar hoezo is het een andere taal? Het is toch alleen een ander land?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@sstudent Dat zeg ik niet, dat zegt de vrager. Soms heb je wel eens Vlaams Nederlands en (Hollands) Nederlands als "taal" te kiezen bij kinderfilms. Maar dan zal de tekst nog steeds nagenoeg hetzelfde zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh wacht Belgie dus dan zit er ook een Frans taalspoor op. Dus er zitten weldegelijk meerdere talen op. Maar daar gaat het niet om.

Andere antwoorden (1)

Omdat ze in nederland de kinderen beschermen voor woorden die misschien in belgie niet zo erg zijn, een scheldwoord kan in nederland een hele andere betekenis hebben dan in belgie zoals vuilbak, in belgie is dat een prullenbak maar in nederland zou het als scheldwoord kunnen worden gezien. Spuitwater is ook een mooi voorbeeld.Dus daarom word in nederland de leeftijd op 6 gezet, maar in nederland zijn ze zowiezo al wat strenger met dat soort dingen. Als er in een soapserie een keer een blote borst te zien is word de hele serie voor dat seizoen al omhoog gezet.

Toegevoegd na 3 minuten:
Als je de bron even bekijkt en je scrolt naar de opmerkingen beneden dan zie wat voorbeelden die ik niet zal herhalen maar dan snap je precies wat ik bedoel.