Waarom staat op de dvd van Cars 2 België: Alle leeftijden Nederland: 6 jaar en ouder ?

Het is toch het zelfde beeld en geluid alleen andere taal.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

De leeftijdskeuring is nationaal, de film kan in Frankrijk wel voor 12 jaar en ouder zijn (ik zeg maar wat). Dit is een product wat waarschijnlijk voor zowel de Nederlandse als Belgische markt is bedoeld. Nu kunnen ouders dus zien wat de keuring is voor het desbetreffende land.

Omdat ze in nederland de kinderen beschermen voor woorden die misschien in belgie niet zo erg zijn, een scheldwoord kan in nederland een hele andere betekenis hebben dan in belgie zoals vuilbak, in belgie is dat een prullenbak maar in nederland zou het als scheldwoord kunnen worden gezien. Spuitwater is ook een mooi voorbeeld.Dus daarom word in nederland de leeftijd op 6 gezet, maar in nederland zijn ze zowiezo al wat strenger met dat soort dingen. Als er in een soapserie een keer een blote borst te zien is word de hele serie voor dat seizoen al omhoog gezet. Toegevoegd na 3 minuten: Als je de bron even bekijkt en je scrolt naar de opmerkingen beneden dan zie wat voorbeelden die ik niet zal herhalen maar dan snap je precies wat ik bedoel.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100